Sunday, August 15, 2010

SINAR YANG KIAN PUDAR




Malam yang dingin, ku berjalan sambil mataku melilau mencari sesuatu. Aku bingung dan termenung seketika...Apa sebenarnya yang aku cari..aku pandang terus ke langit yang gelap, cantik sekali. Bintang-bintang yang berkelip- kelip, bulan yang memancarkan cahayanya dan ketika itu angin sepoi- sepoi menyapa tubuhku. Tiba-tiba aku terdengar sesuatu di balik semak samun itu. Bulu rumaku kian meninggi...seramnya. Aku mula memikirkan sesuatu yang menggerunkan. Tetapi ku beranikan diri untuk melihat apa yamg ada di sebalik semak samun itu..Aku berjalan dengan penuh hati-hati...Aku terkejut. Haaaaaaaa apa ini? Bayi? Siapa yang meninggalkan bayi ini? Aku menahan sebak di dada, menitis juga air mata ini.

Bayi itu ditinggalkan tanpa seurat benang pun. Menggigil ia menahan kesejukan..Aku terus mengambil bayi itu lalu ku dakap erat ia..bayi itu menangis lagi. Barangkali bayi ini lapar agaknya.Aku tahu Allah yang gerakkan kaki ini melangkah terus ke sini. Inilah hikmahnya.. Aku temui bayi yang dalam kesejukkan dan kelaparan. Aku bilang umurnya panjang. Allah menggerakkan kaki ini juga untuk menyelamatkan bayi yang tidak berdosa ini...Aku dapat sesuatu...

APA YANG MEREKA CARI DI DUNIA INI SEBENARNYA?

Suatu yang dahsyat pernah dilakukan oleh orang-orang islam. Yang mana mereka tidak tahu apa itu dosa...sungguh menyedihkan. Mungkin inilah umat akhir zaman yang mengulangi sejarah zaman jahiliah dahulu...mereka tidak bimbang, apatah lagi takut dengan apa yang mereka lakukan, Walaupun perbuatan itu diangap kejam oleh masyarakat. Benarkah qiamat semakin hampir...siapa yang patut dipersalahkan dalam situasi seperti ini. Mak bapak, guru, kawan-kawan,jiran, siapa saja. Persoalannya siapa? Tepuk dada tanyalah iman.

Kalau kita tidak merasa sensitif dengan apa yang berlaku zaman kini, mungkin kita salah satu golongn orang-orang yahudi dan nasrani... maka tunggulah azab Allah..... Sesungguhnya azab Allah itu tidak terperi sakitnya..Selagi Alquran dan sunnah tidak dipaktikkan inilah akibatnya. Manusia sibuk dengan keseronokan tanpa menghiraukan sedikit pun larangan dari Allah yang maha kuasa.

APA TANGGUNGJAWAB KITA DI ALAM CIPTAAN ALLAH INI?

Adakah kita diciptakan sekadar untuk main-main? Sebenarnya kita diciptakan oleh Allah untuk menjadi khalifah di muka bumi ini. Selain itu untuk mencari keredhaan-Nya.Carilah ilmu Allah sebanyak-banyaknya untuk kita menguasai dunia yang mana dunia dikuasai oleh bangsa yahudi dan nasrani...Inilah tugas kita bersama untuk mengembalikan sejarah kegemilangan umat islam dahulu. Bersamalah kita perjuangkan agama Allah...ALLAHU AKBAR!!!!!!

No comments:

Post a Comment